Служба автомобільних доріг
у Київській області

» Прес-центр » новини » В Київській області планується реалізація пілотного проекту щодо застосування інтелектуальної транспортної системи зважування автотранспорту під час руху Weight-in-Motion (WiM)

В Київській області планується реалізація пілотного проекту щодо застосування інтелектуальної транспортної системи зважування автотранспорту під час руху Weight-in-Motion (WiM)

Україна долучається до країн Європейського Союзу впроваджуючи сучасні  технології  збору та обробки інформації на автошляхах. В даний час в Україні ведеться робота  із впровадження інтелектуальної транспортної системи Intelligent transportation system (ІТС), частиною якої  є  система зважування в русі Weigh In Motion, - саме цей пілотний проект  планується реалізувати цього року в Київській області.

Основними завданнями  ІТС   є підвищення ефективності державного контролю за дотриманням вагових обмежень вантажними перевізниками, і як наслідок, зменшення частоти та  ступеню перевантаження транспорту на дорогах країни.

На першому етапі система зважування в русі Weigh In Motion,  дозволить контролювати  загальну вагу транспортного засобу, навантаження на кожну вісь, довжину, ширину та висоту. У майбутньому контролюватиметься  швидкість руху, проходження технічного контролю, оплату за користування дорогами та перебування в базах даних.

У середу, 21 березня у Міністерстві інфраструктури України відбувся семінар:  «Запровадження інтелектуальних транспортних систем в Україні: плани на 2018 рік», за участю заступника міністра інфраструктури Юрія Лавренюка, представників «Укравтодору», «Укртрансбезпеки», МВС, ДП «Укрдорінвест», Світового банку, консультантів шведської компанії SweRoad, представників органів місцевого самоврядування, громадських організацій та бізнесу -  вітчизняних та іноземних компаній.

 

 

                                                 

У заході взяли участь представники Служби автомобільних доріг у Київській області на чолі з в.о. начальника Служби Володимиром Козаком. Адже основні локації із запуску  WiM комплексів  планується розмістити  в Київській області на основних магістралях та під’їздах до м. Києва: 

  • М-01 Київ-Чернігів-Нові Яриловичі;
  • М-03 Київ-Харків-Довжанський;
  • М-05 Київ-Одеса;
  • М-06 Київ-Чоп;
  • Н-01 Київ-Знам’янка;
  • Р-03  Під’їзд до автодороги М-03.

                                        

Зазначимо, що перевантажені транспортні засоби руйнують покриття доріг, призводячи до колійності, вибоїн та тріщин. В Україні офіційно дорогами загального користування дозволено рух автомобілів, загальна вага яких разом з вантажем становить 40 тон. На  дорогах місцевого значення, сільських та районних, діє обмеження у вазі до 24 тон. (Затверджено  Постановою КМУ №869 від 21.10.2015).

Близько  50% всього транспортного потоку  рухається з перевищенням вагових параметрів.  Це  є серйозним фактором ризику в безпеці руху, а також  призводить до передчасного руйнування доріг.

Для довідки: пятивісний вантажний автомобіль має вагу 45 тон, витрачає ресурс дороги на стільки  ж на скільки його витрачають 70500 легкових автомобілів. Такі дані були отримані від експертів Світового банку (компанії SweRoad).

Наприклад, якщо при базовому навантажені  8,2 т /на вісь  шкода складає 1 раз , то при навантажені 14,5 т /на вісь  ступінь руйнування зростає в 10 разів, при навантажені 21,9 т /на вісь  - в 50 разів, а при 25 т /на вісь  - більш як 90 разів.

Наразі ваговий контроль здійснюється  Державною службою безпеки на транспорті та охоплює не більше 1% від вантажного потоку, адже не може здійснюватися цілодобово та охопити всі дороги області через обмеженість у людських та технічних ресурсах.

Основні переваги WiM комплексів полягають  у  підвищенні  ефективності контролю за дотриманням вагових обмежень. Охоплюючи 100% вантажних автомобілів які проходять через ділянку дороги без потреби у  зупинці всіх транспортних засобів чи зменшення їх швидкості руху.

Встановлення WiM комплексів дозволить зберегти дороги від передчасного руйнування та підвищити безпеку руху .

                                 

 

На першому етапі комплекси працюватимуть з обов’язковою зупинкою автомобілів для контрольного зважування, а вже  після імплементації відповідних законодавчих змін система запрацює в  автоматичному режимі.

Законопроекти 7318,7319 щодо автоматичного габаритно-вагового контролю відповідно до Угоди про асоціацію Україна-ЄС розроблені Міністерством інфраструктури за участі фахівців «Укравтодору», «Укртрансбезпеки» та експертів Світового банку.  Основні пункти законодавчих змін передбачають наступні положення:

  • Дозволити уповноваженим державним органам автоматичну фіксацію порушень габаритно-вагових вимог вантажними перевізниками;
  • Спрямувати накладені адміністративно-господарські штрафи за порушення цих норм до Державного дорожнього фонду (далі-ДДФ).

Зазначимо, що пілотний проект із встановлення комплексів  зважування в русі Weigh In Motion фінансується Світовим банком.   Від реалізації даного проекту очікується позитивний вплив на політику перевізника, зменшення масштабів та рівня  перевантаження, довший термін служби відремонтованих доріг, і як результат заощадження коштів ДДФ, та  створення умов для чесної конкуренції на ринку вантажних перевезень. А   через збільшення кількості виявлених порушень – додаткові надходження до ДДФ.

 

 

 

Прес-служба САД у Київській області